خرید تجهیزات گازی فشار قوی

 تجهیزات گازی فشار قوی

شیر حساس به زلزله

شیر قطع کن گاز حساس به زلزله Fay تحت استانداردهای TS12884 ،ASCE25-06 جهت قطع اتوماتیک جریان گاز هنگام وقوع زلزله طراحی شده است. شیر قطع کن گاز حساس به زلزله هنگام وقوع زلزله تحت تاثیر لرزش زمین تا اندازه استاندارد قرار گرفته و به طور اتوماتیک جریان گاز در خط لوله را قطع کرده و از وقوع حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز بعد از زلزله جلوگیری می کند. در حالت کلی این شیرها اصطلاحا normaly open نامیده می شوند. پس از قطع گاز، شیر حساس به زلزله مکانیکال قادر به اتصال دوباره جریان گاز به صورت اتوماتیک نخواهد بود و پس از رفع خطر باید شیر قطع کن گاز حساس به زلزله به طور دستی توسط کارشناسان مجاز تنظیم شده تا اجازه عبور جریان گاز داده شود.
شیر قطع کن گاز حساس به زلزله به شیوه ای طراحی و تولید شده که همه ی قسمت های آن با دوام و محکم بوده و در یرابر عواملی مانند ترکیبات گوگردی، خوردگی، گاز طبیعی، تابش خفیف، رطوبت، تغییرات دمایی که ممکن است در هنگام استفاده از آن رخ دهد، مقاوم می باشد.

تجهیزات گازی فشار قوی

شیر برقی

یکی از دستگاه‌هایی که امروزه به طور گسترده در صنعت و در بخش تاسیسات مورد استفاده قرار می‌گیرد، سلنوئید ولو می‌باشد.سلنوئید ولو یا شیر برقی یک شیر کنترل شده الکترومکانیکی می‌باشد.ولو شامل یک کویل الکتریکی به همراه هسته فرومغناطیس است که در داخل آن قرار داشته و قابلیت جابجایی دارد و در واقع این مجموعه به عنوان یک سلنوئید یا سیم پیچ عمل می کند. هسته این سیم پیچ، پیستون نامیده می شود. در حالت عدم تحریک (rest position) ، این پیستون یک حفره کوچک را می‌بندد. با اعمال جریان الکتریکی به سلنوئید، این جریان باعث ایجاد میدان مغناطیسی می‌شود که این میدان به پیستون داخل سلنوئید نیرو وارد کرده و آن را جابجا می‌کند.به این ترتیب با حرکت هسته، مجرا باز یا بسته می‌شود.در واقع شیر برقی هیدرولیک شیری است که با اعمال نیرویی الکتریکی عمل می نماید و میزان جریان سیال را در یک سیستم هیدرولیک قطع و وصل یا تنظیم می کند.

تجهیزات گازی فشار قوی

رگلاتور

یکی از ابزارهایی که با استفاده از آن می توان فشار گاز را در سطح مناسبی متعادل کرده و برای گازهای مختلف مورد استفاده قرار داد مربوط به رگلاتور است.

انواع رگلاتور

یکی از انواع رگلاتورهای صنعتی مربوط به رگلاتورهای فشار پایین است که در ارتباط با فشارهایی که از سه هزار psi کمتر هستند از این نوع رگلاتور معمولا استفاده می شود. این نوع رگلاتور می تواند فشار گاز را تنظیم کرده و برای فشارهای کمتر از اتمسفر از این رگلاتور استفاده می کنند.رگلاتورهای فشار پایین را معمولا با جنس های مناسبی همانند استیل هایی که ضد زنگ هستند تولید می کنند، جنس دیگری از رگلاتورهای فشار پایین مربوط به آلومینیوم است.

برنج و مونل

از جنس برنج و مونل نیز رگلاتورهای دارای فشار پایین را می سازند و همه این جنس ها دارای کیفیت بالایی می باشند و قابلیت استفاده از این محصول را در موارد مختلفی فراهم می کند.

نوع دیگر رگلاتورها برای سطح فشار بالا طراحی شده اند که می تواند سطح فشاری تا ۲۰۰۰۰ psi را تنظیم کند. رگلاتورهای فشار بالا را با جنس های متفاوتی می سازند که البته در این مورد به نیازهای مشتریان دقت می شود.

نکته مهمی که کاربران باید مد نظر قرار دهند این است که هر مشتری با توجه به کارآیی که یک رگلاتور در موارد مختلف دارد قادر است جنس رگلاتور مورد نظر را انتخاب کند.

رگلاتورهای الکترونیکی نیز از انواع دیگر رگلاتورهای صنعتی هستند و در مواردی به کار برده می شوند که انتقال دادن گازهای صنعتی با دقت بالایی مد نظر کاربران است،

رگلاتورهای الکترونیکی

به عبارت دیگر رگلاتورهای الکترونیکی فقط در کارخانه ها و مراکزی به کار برده می شود که حساسیت بالایی وجود دارد و از مسائل مهم در این زمینه توجه به انتقال دادن گاز با بیشترین دقت است که خطرات کمتری را ایجاد کند.

رگلاتورهای ۲ مرحله ای که مربوط به گاز دی اکسید کربن هستند نیز از انواع رگلاتورهای صنعتی هستند و استفاده از این رگلاتورها در مواقعی که رگلاتورهای معمولی نمی تواند میزان گاز را تنظیم کند به کار برده می شود،

در خیلی موارد استفاده از گاز دی اکسید کربن باید به صورتی باشد که به حالت گاز باشد و استفاده از رگلاتورهایی که مناسب نیستند باعث می شود که این گاز به حالت منجمد در بیاید و مشکلاتی را ایجاد کند.

رگلاتورهای دو مرحله ای

رگلاتورهای دو مرحله ای بیشتر برای کنترل کردن فازهای گازی استفاده می شود و این رگلاتورها گاز دی اکسید کربن را منجمد نمی کند. در فازهای گازی و در کارخانه های بزرگ که در این زمینه فعالیت دارند برای تنظیم فشار گاز نیاز به رگلاتورهای پیشرفته و با کیفیتی است که بتواند خطرات ناشی از انتشار یافتن گاز دی اکسید کربن را در محیط کاهش دهد. رگلاتورهای پر فشار نیز از رگلاتورهای صنعتی مناسبی هستند که برای فشارهای گازی که در سطح بالا وجود دارد ایجاد شده اند. این رگلاتورها را در موارد خاصی به کار می برند و معمولا استفاده از این نوع دستگاه در ارتباط با گازهایی است که در هواپیما استفاده می شود.

فیوز گازی

فیوز گاز قطعه ای است کاملاً مکانیکی که در مسیر شبکه گازرسانی قرار گرفته و از عبور نامتعارف جریان گاز جلوگیری به عمل می آورد این به آن معناست که به مجرد ایجاد هرگونه مشکل در شبکه گاز شهری و یا لوله کشی گاز ساختمان که باعث خروج بیش از حد تعیین شده گاز شود، جریان گاز را به صورت اتوماتیک قطع می نماید و پس از رفع عیوب شبکه در فشارهای پایین، جریان را به صورت اتوماتیک مجدداً برقرار می سازد.

کنتور

کنتور وسیله ای است که مقدار انرژی الکتریکی را اندازه گیری می کند و بر حسب کیلو وات ساعت (ژول) نشان می دهد.

 

سفارش و خرید این محصولات

تمامی حقوق این سایت متعلق به آریا کالا می باشد.

طراحی قالب وردپرس : ریبونت

مشاوره تلفنی