خرید شیر توپی فلنجی گاز سوزان

شیر توپی فلنجی گاز سوزان

شیر توپی چیست؟

شیر توپی که به آن شیر گازی یا بال ولو نیز گفته می شود، از زیر مجموعه شیر های مخروطی می باشد و مجرابند آن به شکل یک کره می باشد که برای قطع و وصل کردن جریان به کار می رود. از انواع شیر توپی می توان به شیر توپی بخار، استیل، پلیمری، شیر توپی فولادی، آلفا، استنلس استیل، پلی اتیلن و ربع گرد اشاره نمود.

شیر توپی ها در صنعت نفت وگاز، جهت قطع و وصل جریان سیالات به کار می رود. این شیر در دونوع فلوتینگ (Floating) و ترنیون (Trunnion) در شرکت تولیدی صنعتی گازسوزان طراحی وبه صورت چند تکه(split Body) و جوشی (Full welded) تولید می شود. شيرهای ترنیون دارای سیستم تزریق گریس بوده و در صورت مشاهده نشتي مي توان با تزريق گريس هاي مخصوص آببند اضطراري (Emergency Seal) آنرا آب بندی نمود. این گریس ها عمدتاً پایه سنتتیک (synthetic base) هستند. استاندارد ساخت اين شيرهاAPI 6D – API 608 – BS 5351است و بر اساس API 6D تست می شوند. شیر های توپی در انواع زیر در شرکت گازسوزان ساخته می شود:

۱-شیر توپی فلوتینگ(Floating Ball valve) در سایز۲ تا ۶ اینچ کلاس ANSI 150 بااتصال جوشی وفلنجی (FE و WE) . از استانداردهای مربوط به این نوع شیر IGS M-PL- 010 و API 6D را می توان نام برد.
۲- شیر توپی ترنیون(Trunnion Ball valve) در سایز ۲ تا ۱۶ اینچ تا کلاس ANSI 600 بااتصال جوشی و فلنجی. از استانداردهای مربوط به این نوع شیر IGS M-PL- 010 و API 6D را می توان نام برد.
۳-شیر توپی فشار قوی ( High pressure ball valve )در سایز ۱/۴ تا ۱ اینچ با حداکثر فشار کاری ۳۰۰۰psi است . از استانداردهای مربوط به این شیرIGS M-PL-010-4 را می توان نام برد.

مشخصات فنی شیر توپی و انواع بال ولو

از شیر توپی برای قطع و وصل کردن جریان با کمک یک توپی استفاده می شود. تا زمانی که دسته شیر به اندازه ۹۰ درجه نچرخد شیر عمل نمی کند. اینگونه شیر ها دارای نشیمنگاه هایی هستند که از مواد نرم ساخته شده اند، که این مواد خود را با توپی منطبق می کنند. این نوع شیر ها قابلیت کنترل جریان بسیار خوبی دارد چون سطح مقطع عبور سیال، از تقاطع سطح سوراخ دایره ای در توپی و سطع دایره ای قسمت نشیمنگاهی ایجاد می شود.

توپی این شیرها معمولاً از چند نوع فلز مختلف ساخته می شوند. جنس توپی این نوع شیرآلات در صورتی که فاقد روکش باشد باید از جنس فولاد ضد زنگ می باشد. به همین دلیل جنس نشیمنگاه ها از مواد نرم مانند تفلون است. استفاده از این مواد باعث بالا رفتن کیفیت آب بندی می شود.

 

 

سفارش و خرید این محصول

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به آریا کالا می باشد.

طراحی قالب وردپرس : ریبونت

مشاوره تلفنی