خرید لوله های پلیمری

لوله های پلیمری

تاریخچه پلیمر

تا اوایل قرن نوزدهم میلادی توجه زیادی به مواد پلیمری نشده بود بومیان آمریکای مرکزی از برخی درختان شیرابه‌هایی استخراج می‌کردند که شیرابه بعدها نام لاتکس به خود گرفت. در سال ۱۸۲۹ ، دانشمندان متوجه شدند که در اثر مخلوط کردن لاتکس طبیعی با سولفور و حرارت دادن آن ماده‌ای قابل ذوب ایجاد می‌شود که می‌توان از آن محصولات مختلفی نظیر چرخ ارابه یا توپ تهیه کرد. در سال ۱۹۰۹ میلادی فنل فرمالدئید موسوم به باکلیت ساخته شد که در تهیه قطعات الکتریکی ، کلیدها ، پریزها و وسایل مصرف زیادی دارد.

لوله پلیمری

لوله پلیمری لوله‌هایی هستند که با کشف خواص و مزایای آن‌ها، امروزه در صنعت و تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها به علت موادی که در ساخت ‌شان به کار رفته، دارای خواص فیزیکی و شیمیایی گسترده بوده که توجه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است.

لوله های پلیمری

کاربرد لوله پلیمری

رایج‌ترین کاربرد این لوله پلیمری که احتمالا در زمین‌های کشاورزی و باغبانی به چشم‌تان خورده باشد، در سیستم‌های آبیاری و آبرسانی است. همچنین در سیستم‌های تخلیه فاضلاب، توزیع آب در باغبانی، کارخانجات، دامداری، پساب صنعتی و شیمیایی، صنعتی فرآوری مواد غذایی و… از لوله های پلیمری استفاده می‌شود. امروزه این لوله‌های پلیمری جایگزین لوله‌های گالوانیزه در تاسیسات آب و گرم و سرد شده است.

انواع لوله پلیمری

اولین پلیمری که به بازار آمد، نیترات سلولز نام داشت. بعد از آن، نایلون، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتیلن و پلیمرهای کریستال مایع به ترتیب روانه بازار شد. از انواع رایج لوله‌ پلیمری می‌توان لوله‌های زیر را نام برد:

۱ – لوله پلی اتیلن (PE)
۲ – لوله پی وی سی یا پلی وینیل کلراید (PVC)
۳ – لوله پلی پروپیلن (PP)
۴ – لوله پلی بوتیلن (PB)

لوله های پلیمری

ویژگی های لوله های پلیمری

از شروع كاربرد وسیع فلزات در صنایع گوناگون، تاكنون محققان همیشه در تلاش تولید آلیاژهای برتر و یا انتخاب یك پوشش مناسب به عنوان روكش جهت تقلیل خوردگی و افزایش مقاومت آنها در مقابل عواملی همچون زنگ زدگی بوده اند دراین راستا آبكاری ، تولید فلزات آلیاژی و در نهایت استفاده از رنگ و روكشی از انواع پلیمرها مورد نظر قرار گرفته است.پاره ای از پلیمرها توانسته اند جایگزین خوبی برای فلزات گردند به عنوان مثال درصنعت تاسیسات لوله كشی ساختمان ها و صنایع گوناگون كه مساله خوردگی فلزات همیشه موجب خسارت عمده به صورت مستقیم وغیر مستقیم بوده است این لوله ها جایگزین وسایل فلزی شده اند .

البته این لوله ها نقاط ضعفی مانند محدودیت در انتقال حرارت و یا عدم تحمل فشار و دمای بالا نیز دارند . جهت رفع این نقیصه ، تلفیق مواد پلیمر و فلز مورد توجه محققان قرار گرفته است باید در نظر داشت كه نحوه انتخاب هر یك بر اساس كاربری ، محدودیت ها و خواص فیزیكی ، شیمیایی ، مكانیكی آنها تعیین می‌شود و امروزه مصرف و كاربرد لوله های پلیمری رواج یافته و در حال گسترش است .

مزایای لوله های پلیمری

پلیمرها جایگزین خوبی برای لوله‌های فلزی هستند که دچار خوردگی یا زنگ زدگی می‌شوند. این لوله‌ها سبک و ارزان بوده و نصب آن ها راحت است. البته علاوه بر مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه می توان موارد زیر را به عنوان مزایای لوله های پلیمری نام برد :

۱ – افت فشار کمتر
۲ – انعطاف پذیری بالا
۳ – نارسانای الکتریسیته
۴ – خواص بهداشتی مانند مقاومت در برابر حملات میکروبیولوژی و رسوب‌پذیری ناچیز

 

سفارش و خرید این محصولات

تمامی حقوق این سایت متعلق به آریا کالا می باشد.

طراحی قالب وردپرس : ریبونت

مشاوره تلفنی