خرید لوله مانیسمان سبک رده ۲۰

مانیسمان سبک رده 20

لوله مانیسمان رده ۲۰ لوله ای است یک پارچه که به صورت بدون درز طراحی و ساخته میشوند از این جهت به انها لوله بدون درز(seamless ) نیز می گویند .

در ساخت این لوله ها از شمش استفاده میشود و روال کار بدین گونه است که شمش را حرارت بالا میدهند .و سپس با استفاده از سمبه ها و قالب های مخصوص آن ها را به شکل های خاصی در می اورند.برای اینکه شکل لوله ها دقیقا به سایز و اندازه مورد نظر مشتری برسد آن ها را تحت نورد و کشش قرار میدهند تا سایز مورد نظر به دست آید.

“رده لوله” اصطلاح و عبارتی است که در بازار ایران رایج شده است و برای ضخامت و وزن لوله به کار میرود.این عبارت معادل اسکجول لوله است که معیاری برای تعیین ضخامت و O.D جداره لوله ها می باشد .

لوله مانیسمان رده ۲۰ ضخامت و وزن کمتری نسبت به لوله مانیسمان رده ۴۰ دارد .این لوله در ایران استفاده کمتری نسبت به لوله رده ۴۰ دارد زیرا قابلیت تحمل فشار کمتری نسبت به رده ۴۰ را داراست. این لوله در کارخانه های ایران و خارج از کشور مانند چین ،اوکراین ،روسیه و… طراحی و ساخته میشود.

ضخامت لوله ها بین ۲٫۵ تا ۱۲٫۷۰ میلی متر می باشد و سایز طول لوله ها ۶ متر می باشد .وزن لوله ها براساس اندازه هایشان بین ۸ کیلوگرم تا ۱۵۹۸٫۷ کیلوگرم متغیر می باشند.

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز امروزه در صنعت کاربرد و استفاده گسترده ای پیدا نموده است. به طور کلی، لوله های مانیسمان به علت نبود درز در ساختار آنها، یکی از گزینه های کارآمد و راهگشا در صنایع حساس به شمار می روند.

لوله مانیسمان در اواخر قرن ۱۹ و به وسیله یک مهندس آلمانی به نام مانیسمان ابداع گردید.براین اساس، نام اصلی این نوع از لوله های فولادی از مخترع آن گرفته شده است. علاوه بر این، لوله های مانیسمان به علت بدون درز بودن، در مقایسه با سایر لوله های تولید شده از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

لوله بدون درز مانیسمان

برای ساخت لوله فلزی بدون درز یا لوله مانیسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 ، استاندارد NACE MR 0175 و همچنین استاندارد جهانی نفت و گاز API 5L استفاده می شود در برخی از روش های تولید این لوله ها، عملیات حرارتی خاصی باید به کار رود و انتخاب روش تولید لوله مانیسمان بر اساس نیازهای منطقه ای و امکانات کارخانه سازنده نیز تعیین می شوند.
برای تولید لوله فولادی بدون درز ، شمش فولادی تا دمای مشخصی حرارت داده می شود و پس از اینکه به دمای لازم رسید، توسط یک سمبه گلوله ای شکل به درون آن فشار معینی وارد شده و شمش فولادی داغ به شکل لوله در می آید.

 

سفارش و خرید این محصول

تمامی حقوق این سایت متعلق به آریا کالا می باشد.

طراحی قالب وردپرس : ریبونت

مشاوره تلفنی